درمان زخم بستر

درمان زخم بستر

زخم بستر یا زخم فشاری ضایعه ای است که در پوست و بافت های زیر پوستی و در اثر فشار ممتد وطولانی مدت در پوست ایجاد میشود. زخم بستر بیشتر در کسانی ایجاد میشود که مجبورند برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت بخوابند و توانایی تغییر وضعیت خود را در بستر ندارند . اگر زخم ها به شدت درمان نشود یا اصلا” درمان نشود، این زخم به عوارض جدی تر مانند عفونت های شدید و تهدید کننده مرگ تبدیل میشود.

انواع زخم بستر
1- اولین مرحله زخم بستر که کمترین عارضه و خطر را برای فرد به همراه دارد. ممکن است در این حالت، فرد کمی درد احساس کند، و پوست ناحیه درگیر قرمز و یا بی رنگ می شود، اما زخم بازی در این مرحله مشاهده نمی شود و با درمان مناسب بهبود می یابند

2- زخم بستر در این مرحله، تبدیل به زخم باز می شود، و فرد درد زیادی را احساس می کند. زخم های این مرحله مشابه با تاول و یا چال و حفرات کم عمق به نظر می رسند، زیرا بالاترین قسمت پوست یعنی اپیدرم دچار آسیب می شود.

3- به دلیل باز شدن زخم، احتمال عفونی شدن در این مرحله افزایش می یابد که به بافت های عمقی تر نیز آسیب می رسد، احتمال مشاهده چربی در چال و حفرات وجود دارد.

4- در این مرحله، عوارض و خطرات بیشتری فرد را تهدید می کند که وخیم ترین مرحله زخم بستر می باشد. عمق آسیب تا بافت ها، تاندون ها و حتی استخوان نیز می رسد. زخم ها در این مرحله، با جراحی درمان می شوند و مدت زمان درمان، بسته به محل ایجاد زخم متغیر می باشد.

  • درمان زخم بستر در منزل

مرکز خدمات درمانی چتر سفید با داشتن کادر مجرب و دارایی تخصص در زمینه درمان انواع زخم ها آمادگی درمان زخم در تمامی مراحل زخم و وخامت زخم می باشد.