نگهداری از کودک در منزل

نگهداری از کودک در منزل

برای نگهداری کودک فقط نیاز نیست به فکر تشنگی، گرسنگی و تعویض لباس او بود، بلکه باید به نیاز به مورد توجه قرار گرفتن، دوست داشته شدن و احساس امنیت و آرامش آن‌ها نیز توجه کرد. اما در برخی موارد بعضی از والدین به دلیل شاغل بودن نمی‌توانند در زمان کمی که در طول روز دارند، به تمامی این نیازهای کودک رسیدگی کنند.

از طرف دیگر، کودک نیاز به تعامل با اطرافیان و تجربه کردن دارد تا شخصیت او شکل بگیرد که در این زمینه والدین نقطه عطف ماجرا هستند و باید در زمینه تربیت و آموزش ذهن کودک بسیار قدرتمند عمل کنند. البته پدر و مادرها نمی‌توانند شاغل بودن و وقت کافی نداشتن را برای غافل شدن از این بعد اصلی تربیت کودک بهانه کنند.

اما چاره چیست؟ اگر شما هم جزو این دسته از والدینی هستند که برای آموزش و نگهداری از کودک عزیزتان وقت کافی ندارید،‌ می‌توانید با کارشناسان ما در چتر سفید تماس بگیرید و با خیال راحت به کارهای خود بپردازید، ما کادر مجرب و از همه مهمتر دلسوز و آموزش دیده هستیم، دقیقا این موضوع‌ می‌تواند خیال شما را از هر جهت راحت کند.

مراقبت و نگهداری از کودک در منزل

کسی از موسسه چتر سفید به عنوان پرستار کودک در منزل اعزام‌ می‌شود، آموزش های لازم را دیده است و هم چنین برای نگهداری از کودک و نوزاد مهارت های لازم را دارد. بنابراین اگر شاغل هستید و از طرف دیگر دوست ندارید کودک خود را به مهدکودک بسپارید و ترجیح‌‌تان این است که کودک در منزل خودتان نگهداری شود، پس همه چیز را به دست های پرتوان این فرشتگان بسپارید.

خوب مهمترین مسئله بعد از تصمیم به نگهداری از کودک در منزل، انتخاب پرستار مناسب است که بتواند با کودک ارتباط خوبی برقرار کند و کودک نیز بتواند به او اعتماد کرده و در کنارش احساس امنیت داشته باشد.

اینکه پرستار چه رفتاری با کودک داشته باشد و هم چنین میزان تجربه او، در تربیت و آموزش کودک تاثیر بسزایی دارد. بنابراین توصیه‌ می‌کنیم که وقتی‌ می‌خواهید پرستار کودک استخدام کنید، به تجربه و سابقه کاری او توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 
 

 

 

مزایای نگهداری از کودک در منزل

نمی‌توان انکار کرد که وجود پرستار بچه برای والدین نیز مزایای بسیاری دارد، چرا که‌ می‌توانند به شغل و حرفه خود و پیشرفت در زمینه کارشان بپردازند، روابط خود را با شریک زندگی تقویت کنند، آرامش روانی تجربه کنند که خود روی کودکان نیز تاثیر مثبتی‌ می‌گذارد. اما‌ می‌خواهیم در ادامه مزایای نگهداری از کودک در منزل را بررسی کنیم.

توجه فردی

وقتی کودک خود را به مهد کودک یا مدرسه‌ می‌برید، پرستار یا مربی بچه‌ها باید به تعداد زیادی از کودکان در آن واحد توجه داشته باشد، اما پرستار کودک در منزل فقط به کودک شما توجه‌ می‌کند و نه تنها مراقبت‌های ضروری او را انجام‌ می‌دهد، بلکه‌ می‌تواند حتی از او بیشتر مراقبت کند یا بیشتر با او وقت بگذارند.

 
 

 

 

راحتی در خانه

وقتی استخدام پرستار کودک در منزل را انتخاب‌ می‌کنید، نگهداري و مراقبت در منزل شخصی شما انجام‌ می‌شود که به این ترتیب نه تنها کودک احساس امنیت و آرامش بیشتری دارد، بلک در وقت شما نیز صرفه‌جویی‌ می‌شود.

فعالیت و تحرک

زمانی که پرستار کودک در منزل باشد، دیگر کودک منفعل نیست و فقط وقت خود را صرف تلویزیون نگاه کردن نمی‌کند. پرستار‌ می‌تواند او را به خارج از خانه ببرد تا فعالیت های جسمی و فیزیکی داشته باشد. این فعالیت و تحرک به رشد مغزی، سلامت و رفاه فرزند شما بسیار کمک‌ می‌کند.

سرگرمی و کسب مهارت

از دیگر مزیت مهم نگهداری کودک در منزل این است پرستار روی فرزند شما متمرکز است تا چیزهای جدید را امتحان کند. به این ترتیب کودک‌ می‌تواند استعدادها و مهارت‌های جدید و متناسب با شخصیت خود را کسب کند.

از طرف دیگر، اگر به عنوان پدر و مادر آنقدر مشغول بوده‌اید که نتوانستید برنامه‌های ورزشی و فعالیت های فوق برنامه‌ای را برای کودک خود برنامه‌ریزی کنید،‌ می‌توانید این کار را به پرستار بچه بسپارید. پرستار‌ می‌تواند فرزند شما را به کلاس آموزش زبان یا کلاس‌های ورزشی ببرد.

پرستاران کودک روش‌های مختلف را برای سرگرمی بچه‌ها‌ می‌دانند و بنابراین می‌توانند برای فرزند شما لحظات عالی را در طول روز رقم بزنند.

 
 

 

 

ویژگی های پرستار بچه در منزل

به طور کلی پرستار بچه برای این که به نگهداری از کودک در منزل بپردازد باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • مسئولیت‌پذیر
  • قابل اعتماد
  • مهربان
  • صبور
  • خلاق
  • فعال و سالم از نظر جسمی و روانی
  • با تجربه
  • با اعتماد به نفس

وظایف پرستار کودک در منزل

این که پرستار برای نگهداری از فرزند دلبند شما چه وظایفی را بر عهده بگیرد، تماما به شما و نیازهای‌‌تان و هم چنین نیازهای فرزندتان بستگی دارد. به طور کلی پرستار کودک باید بتواند این موارد را انجام دهد:

  • امنیت کودک را برقرار کند
  • به او غذا دهد
  • کودک را حمام ببرد و بهداشت او را رعایت کند
  • داروهای مورد نیاز را به کودک بدهد
  • در تکالیف مدرسه به او کمک کند
  • با کودک بازی کند و او را سرگرم نماید
 
 

 

 

البته سن کودک شما نیز وظایف پرستار را مشخص‌ می‌کند، به طور مثال ممکن است کودک شما در سنی باشد که نیاز به تعویض پوشک و یا خواباندن داشته باشد. یا حتی ممکن است با پرستار طی کنید تا جاروبرقی بکشد و یا لباس بشوید. البته توجه داشته باشید که اضافه شدن وظایف به معنای افزایش حقوق پرستار نیز‌ می‌باشد.

هنگام انتخاب پرستار در کودک به این نکات توجه کنید

این که یک پرستار کودک پیدا کنید که متعهد و کاربلد قابل اعتماد باشد، بسیار سخت است و ممکن است مدت‌ها ذهن‌‌تان را به خود مشغول کند. با ما در ادامه همراه باشید تا در پیدا کردن پرستار برای نگهداری از کودک در منزل نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم:

1. به سابقه پرستار توجه کنید

سابقه و تجربه‌ می‌تواند بیانگر این باشد که پرستار در بسیاری از شرایط‌ می‌داند که بهترین واکنش وعکس‌العمل برای حفظ امنیت و آرامش و رشد کودک مناسب چیست. حتی‌ می‌توانید از خانواده‌هایی که پرستار قبلا با آن‌ها همکاری داشته است، تحقیق کنید.

2. پرستار باید بتواند تعامل خوبی با کودک برقرار کند

پرستار شما باید بتواند با روش فرزندپروری شما هماهنگی بیابد و انعطاف‌پذیری داشته باشد. هم چنین باید دقت کنید که آیا‌ می‌تواند به راحتی با کودک شما تعامل برقرار کند یا خیر. نکته خیلی مهم این است که پرستار کودک‌ می‌بایست کمک های اولیه پزشکی را بلد باشد.

3. درباره قیمت پرس‌وجو کنید

بهتر است قبل از استخدام پرستار کودک در منزل قیمت را بپرسید تا در آینده مشکلی پیش نیاید. این که پرستار برای نگهداری از کودک در منزل چه مبلغی را دریافت‌ می‌کند، به موارد بسیاری بستگی دارد:

  • محل زندگی شما
  • تعداد فرزندان
  • تجربه
  • نیازهای شما
  • نیازهای کودک
  • و غیره

4. قوانین خانه را با او در میان بگذارید

باید به پرستار توضیح دهید که قوانین خانه چگونه است و همیشه اطلاعات تماس او را بگیرید و اطمینان بیابید که همیشه پاسخگوی تلفن‌های شما‌ می‌باشد.

5. از فرزند خود در مورد پرستار کودک بپرسید

باید مطمئن شوید که آیا به کودک شما خوش گذشته است؟ آیا خوشحال راضی است و غذای خود را کامل خورده است؟

دقت داشته باشید که کودک شما نباید از حضور یک پرستار جدید در خانه گریه کند یا اضطراب داشته باشد. البته خیلی از کودکان هنگامی که‌ می‌خواهید خانه را ترک کنید بی‌قراری‌ می‌کنند، بنابراین توصیه‌ می‌کنیم رفتارها و احساسات کودک‌‌تان را هنگام بازگشت به خانه بررسی کنید، نه هنگامی که با او خداحافظی‌ می‌کنید.

هزینه نگهداری کودک در منزل

این که هزینه پرستار کودک در منزل چقدر باشد، به وظایف خدماتی که ارائه‌ می‌کند، بستگی دارد. اما در هر صورت در بالا ذکر کردیم که عوامل دیگری هم چون تجربه و سابقه کار، تحصیلات، ساعت کاری، تعداد فرزندان، محل نگهداری از کودک، محل زندگی شما و این که رفت و آمد به آن جا چقدر ساده یا سخت باشد و غیره روی این هزینه تاثیرگذار هستند. بهتر است قبل از استخدام پرستار مدتی وقت بگذارید و سعی کنید در هر زمینه‌ای با هم به توافق برسید.

چگونه کودک را برای حضور پرستار در منزل آماده کنیم؟

  • مدت‌ها قبل از این که بخواهید برای استخدام پرستار کودک در منزل اقدام کنید، در این باره با کودک صحبت کنید و به او زمان بدهید تا به این موضوع کم کم عادت کند.
  • کاری کنید تا کودک برای این که با پرستار وقت بگذارند، هیجان‌زده باشد.
  • از او بپرسید که دوست دارد پرستار با او چه بازی‌هایی کند و یا چه غذایی برایش بپزد.
  • فرزند خود را تشویق کنید تا تمامی بخش‌های خانه به خصوص اتاق خود را به او پرستار نشان دهد و تمام وسایل و اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را به او معرفی کند.
  • به کودک اطمینان دهید که اگر هنگام ترک شما احساس اضطراب و نگرانی دارد، کاملا طبیعی و عادی است.

چگونه پرستار کودک در منزل بیابیم؟

شرکت چتر سفید خدمات پرستاری در منزل را برای شما فراهم نموده است. شما‌ می‌توانید با یک تماس با کارشناسان ما از پرستاران آموزش دیده و باتجربه چتر سفید کمک بگیرید و بدون نگرانی و با خیال راحت از خدمات باکیفیت آن‌ها لذت ببرید.

هم چنین‌ می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و برای ثبت سفارش و تماس با کارشناسان اقدام کنید. شما‌ می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود از جمله قیمت، شرایط، نحوه استخدام و غیره را از کارشناسان ما جویا شوید و درباره تمام مراحل ثبت سفارش و عقد قرارداد از آن‌ها راهنمایی بگیرید. ما همواره از ابتدای سفارش تا حین انجام کار پرستار در منزل شما، همراه‌‌تان خواهیم بود.